Karimunjawa, stage en scooter rijden - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van judithbartelen - WaarBenJij.nu Karimunjawa, stage en scooter rijden - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van judithbartelen - WaarBenJij.nu

Karimunjawa, stage en scooter rijden

Blijf op de hoogte en volg

01 Oktober 2014 | Indonesië, Jogjakarta


Na een week leek het me wel leuk om met mijn blog te beginnen, maar na 2 weken kwam ik er achter dat niemand mijn blog kon lezen. Hihi echt iets voor mij. Als het goed is gaat dit nu wel goed en kan ik jullie vertellen over mijn minor in Indonesië.
In mijn vorige blog heb ik geschreven over ons huis. Samen met 7 andere meiden woon ik de komende tijd in een huis met huisdieren, erg gezellig! De grote schoonmaak heeft trouwens erg goed geholpen want de kakkerlakken hebben we niet meer gezien (of toch niet meer zoveel).
De meeste mensen rijden in deze stad met scooters, dit is de makkelijkste en snelste manier om ergens te komen. Samen met Merel heb ik scooter gehuurd. En na een ritje achterop, een ritje op de fiets en even oefenen met de scooter ging ik de weg op. Het is even wennen want naast dat ik nog nooit scooter had gereden, rijden ze hier link. Ondanks het verkeer waar de meeste mensen rijden alsof het hun eerste rijles is, gaat het best goed. We zijn pas 1 keer in de getto verdwaald en beginnen nu de wegen te herkennen dus dat is erg fijn.
Dit weekend ben ik samen met Merel naar de Karimunjawa eilanden geweest. De andere meiden hadden dit al gedaan en waren zo enthousiast dat wij dit ook graag wilde doen. We vertrokken ‘s nachts om 12 uur en na een rit van 5 uur kwamen we aan in de haven, 3 uur wachten om vervolgens 2 uur met de boot te varen. Tja we moesten er wel wat voor over hebben om op een onbewoond eiland te komen. We kwamen aan en wisten meteen wat de meiden bedoelde. Het is er zo mooi! Nadat we in ons hotel onze spullen hadden afgegeven werden we naar een strandje gebracht waar niemand was. De 2 dagen die hierop volgend bestonden uit snorkelen en op onbewoonde eilandjes zonnen. Het was echt genieten!! De 2 dagen waren zo om en op maandag moesten we al weer naar huis.
Naast al dat genieten ga ik ook nog naar stage. 2 dagen per week ben ik samen met Merel en Luuk ( een student van de HAN) op Tumbuh 3. Dit is een van de drie scholen waar we geplaatst zijn vanuit de universiteit Sanata Dharma. Onze school werkt volgens een internationaal curriculum wat betekend dat er in het Engels les gegeven wordt. In de lagere klassen wordt dit afgewisseld met Bahasa Indonesisch, omdat nog niet alle kinderen het Engels goed genoeg beheersen. Naast deze stage gaan we onderzoek doen op het gebied van passend onderwijs en workshops geven op de universiteit.
Het volgende weekendje weg is al geboekt, vrijdag vliegen we namelijk naar Jakarta!
Liefss Judith

  • 01 Oktober 2014 - 12:35

    Rina Bartelen:

    Je hebt daar al heel wat mee moeten maken
    Heel

  • 01 Oktober 2014 - 12:35

    Celine:

    Super leuk om te lezen wat je daar allemaal doet!
    Nog lekker even genieten van alles meid.
    X Celine & Macey

  • 01 Oktober 2014 - 12:53

    Rina Bartelen:

    Wat heftig allemaal wat je daar mee moet maken,
    En geen scooter ervaring?en ons scooterrijders in Bruinisse
    In de kou met de familie of ben je dat vergeten???
    Heel veel succes nog
    Tante rina



  • 01 Oktober 2014 - 15:49

    Judith:

    Ohja dat was ik inderdaad vergeten hihi miss maar goed ook want dat die auto ons bijna aanreed was geen hele goede ervaring ;)

  • 01 Oktober 2014 - 20:40

    Sandra:

    Wat een leuk stuk juudje. Bah bah die kakkerlakken maar goed dat je ze waarschijnlijk heb weggepoetst. Vet hoor naar van die onbewoonde eilanden. Heel veel plezier en ben benieuwd na je volgende stuk Gr sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 16 Sept. 2014
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 2657

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 31 December 2014

minor in Indonesië

Landen bezocht: